Turistična strategija Občine Radovljica 2016-2021
Številni kvalitativni in kvantitativni kazalci razvoja turizma v občini Radovljica kažejo, da postaja turistična dejavnost vse pomembnejša gospodarska panoga tudi pri nas. V letu 2015 smo presegli 149.000 nočitev in privabili več kot 60.000 gostov, leto pred tem pa smo bili po številu prenočitev tujih turistov v Sloveniji na 15. mestu.
Javni zavod Turizem Radovljica (JZTR) je pričel z delovanjem v drugi polovici leta 2010. Majhna ekipa je verjela v turistični potencial občine in s povezovanjem ključnih turističnih akterjev začela razvijati projekte, ki so pripomogli k vse večji prepoznavnosti turistične destinacije na nacionalni ravni. Uspešne zgodbe in produkti pa niso samo naši, temveč smo jih od samega začetka gradili skupaj z vsemi, ki so za to pokazali interes. Ob tem pa ni zanemarljivo znanje in delo posameznih turističnih ponudnikov v občini, saj samo skupaj lahko gradimo močno turistično prihodnost destinacije.
Destinacija Radol'ca Pristno sladka je postala sinonim za inovativne butične turistične produkte, ki so stkani okoli lokalne vsebine in ohranjajo tradicijo. Destinacija se je šele začela razvijati, načrtov za prihodnost je veliko, ključne strateške usmeritve pa so:
1. Radol'ca želi postati najpomembnejše kulinarično središče Gorenjske in močno kulinarično zaledje Bleda.
Lokalno ekološko pridelane hrane je zaenkrat še premalo, da bi jo lahko dobavljali vsem ponudnikom. Kulinarični produkti ne zahtevajo veliko infrastrukturnih vložkov. Večina ciljev je vezanih predvsem na razvoj čokoladnih in medenih izdelkov ter na projekt Okusi Radol'ce. Večjo investicijo predstavlja zgolj vzpostavitev Hiše čokolade, ki zagotovo predstavljala smiselno zaokrožitev izredno uspešne čokoladne zgodbe.
2. Radol’ca želi postati prepoznavna kot zibelka svetovno znane narodno-zabavne glasbe.
Kljub temu, da so se v prvih petih letih delovanja JZTR naredile številne spremembe, se zaenkrat še ni ustvarilo pravih sinergijskih učinkov, kako svetovno prepoznano in ugledno znamko Avsenik povezati z ostalo destinacijo. Smiselno je, da država in Občina Radovljica skupaj z JZTR Tradiciji Avsenik pomagajo najti primeren EU razpis in prijavit zasnovo Doživljajskega parka Avsenik. Park bi v regijo preko vsega leta pritegnil številne navdušence narodno zabavne glasbe z vsega sveta.
3. Radol’ca bo postala prepoznavna kot najbogatejši hram kulturne dediščine zgornje Gorenjske in nacionalno romarsko središče.
Ključen izziv za razvoj projektov v sklopu sladkih spominov so večje, večinoma infrastrukturne, investicije, ki so primarno domena resorjev za ohranjanje kulturne dediščine in ne turizma. Turistični strokovnjaki v občini so si edini, da destinacija ponuja številne znamenitosti, ki že danes očarajo turiste, obenem pa ponuja tudi številne priložnosti za razvoj novih turističnih produktov. Pri tem bi bilo potrebno izpostaviti Brezje, ki doslej kot ključno romarsko središče v turistično ponudbo še ni bilo integrirano.
4. Destinacija Radol’ca bo ponujala zaokroženo ponudbo za rekreativne in profesionalne športnike.
Pridobljena licenca za Olimpijski športni center Radovljica Bled kaže odlične možnosti za razvoj ponudbe za profesionalne športnike. Letališče v Lescah, golf Bled, reka Sava in Jelovica ponujajo možnosti za letalstvo, padalstvo, golf, ribolov in sprostitev ter rekreacijo v gozdu najrazličnejšim športnim navdušencem. Ključen je sistematičen razvoj in trženje profesionalnih športnih produktov ter poudarjanje ponudbe, ki je v Radol'ci, v primerjavi s sosednjimi destinacijami, edinstvena.
5. Radol'ca bo usmerjena v še učinkovitejše in še bolj segmentirano trženje in tržno komuniciranje destinacije in njenih specifičnih turističnih produktov.
Radol'ci je v izjemno kratkem času uspelo z različnimi aktivnostmi uspešno dvigniti prepoznavnost in ugled destinacijske znamke. Investirati čas, denar in ustvarjalnost na področju trženja in tržnega komuniciranja bi bilo v prihodnjih petih letih smiselno predvsem v utrditev prepoznavnosti in ugleda destinacijske znamke Radol'ca lokalno ter na najpomembnejših petih ključnih trgih: krepitev spletnega nastopa destinacije, segmentirano motiviranje obiskovalcev za obisk destinacije, premišljeno načrtovanje, snovanje in izvedba tržno-komunikacijskih akcij in merjenje njihove učinkovitosti. Vse te aktivnosti so načrtovane z namenom, da se v prihodnosti denar in napori vložijo tako, da prinesejo največji možen učinek.
6. Radol'ca bo še naprej vzpostavljala sinergije prek občinskih meja.
Čeprav se strategije vedno pišejo v smeri, kako destinacijo diferencirati od sosednjih turističnih znamenitosti, pa razvoj Radol’škega turizma temelji na povezovanju. Turistična ponudba v regiji in nasploh v Sloveniji bo kakovostna takrat, ko se bodo destinacije medsebojno ustrezno dopolnjevale. Vsaka ima določene edinstvene značilnosti in vsaka potrebuje povezovanje zato, da turistu pomaga poiskati še tisto nekaj drugje, česar sama ne zmore ponuditi. Mi vidimo prihodnost v okviru Julijskih Alp s partnerji UNESCO MAB območja.
7. Javni zavod Turizem Radovljica bo skrbno izvedel načrtovane projekte, zapisane v strategiji, če bodo to omogočala finančna sredstva.
Želja JZTR je, da se strategija v čim večjem obsegu uresniči v praksi. Strategija je zastavljena ambiciozno, prav zato so nosilci predlaganih projektov različni. Za izvedbo projektov, katerih odgovorni nosilec je JZTR, bi bilo potrebno v prihodnjih petih letih rezervirati dodatna sredstva, ki bi jih bilo smiselno namenjati postopoma glede na že uspešno zaključene projekte.
Turizem Radovljica
Nataša Mikelj, direktorica