Nova ureditev prometa pešcev in kolesarjev na delu Gorenjske in Kranjske ceste v Radovljici
Promet pešcev in kolesarjev na cestišču glavne prometnice, ki vodi skozi Radovljico: Kranjske ceste od križišča s Šercerjevo-ulico in Gorenjske ceste od občinske stavbe do križišča z Ulico Staneta Žagarja in s Cankarjevo ulico, bo preurejen.
Gre za začetni ukrep urejanja kolesarske infrastrukture v Radovljici, ki sledi ciljem celostne prometne strategije občine. V okviru obstoječe ceste bo s horizontalno in vertikalno signalizacijo uvedena nova prometna ureditev za pešce in kolesarje. Podlaga je analiza obstoječega stanja prometne ureditve s predlogi ukrepov, ki jo je izdelalo podjetje Pre-boj.
Prilagoditve prometne ureditve in obnovo obstoječe signalizacije izvaja Komunala Radovljica, dela bodo končana v sredini meseca junija. Promet bo zaradi del občasno urejen izmenično.
Na odseku Kranjske ceste od Šercerjeve ulice (od odcepa za osnovno šolo) do križišča z Ljubljansko cesto bo urejeno območje “sharrow”, kar pomeni souporabo voznega pasu. Ta bo namenjen tako vožnji kolesarjev kot motornih vozil.
Odseki s souporabo voznega pasu so posebej označeni s talnimi označbami oz. piktogrami. Vozniki motornih vozil morajo vožnjo prilagoditi kolesarjem. Ukrep souporabe voznega pasu je dovoljen, ko prostorske omejitve ne omogočajo izvedbe boljše oblike površin za kolesarje.
Na odseku Kranjske ceste od Ljubljanske do Gorenjske ceste (do občinske stavbe) bo urejen obojestranski pomožni kolesarski pas.
Pomožni kolesarski pas je prometna površina na istem višinskem nivoju kot površina, ki je namenjena vožnji z motornimi vozili, in je označen s prekinjeno belo ločilno črto. Po njej lahko vozijo kolesa, kolesa s pomožnim motorjem in motorna vozila, pri čemer morajo vozniki motornih vozil prilagoditi vožnjo kolesarjem. Pomožni kolesarski pasovi sicer sporočajo, da je potrebna večja pozornost do kolesarjev, a se umeščajo le, če prostor ne omogoča kolesarskega pasu s polno ločilno črto. Pomožni kolesarski pas mora biti širok vsaj en meter.
Kranjska cesta na odseku mimo srednje gostinske in turistične šole bo urejena kot mešana površina namenjena le kolesarjem in pešcem, na odseku mimo nove knjižnice pa bo urejeno območje “sharrow”.
Na Gorenjski cesta med križiščema s Kranjsko cesto in Cankarjevo ulico bosta oba vozna pasova zožena, da bosta na obeh straneh pridobljena pomožna kolesarska pasova, ki sta zdaj zarisana na pločnikih.
Na Gorenjski cesti od križišča s Cankarjevo ulico do semaforiziranega križišča z Ulico Staneta Žagarja je vzdolž športnega parka že izveden kolesarski pas. Ta bo ožji, da bo na nasprotni s strani lahko umaknjen s pločnika in urejen nov kolesarski pas. Ožja bosta tudi vozna pasova.