Na novinarski konferenci o postopku sprejemanja novih prostorskih aktov
Občina Radovljica za predlog prostorskega reda še ni pridobila pozitivnih mnenj ministrstev za kulturo in kmetijstvo, prav tako še ni rešena pritožba občine zoper zavrnitev strategije prostorskega razvoja s strani ministrstva za okolje in prostor. Kot kaže, v iztekajočem se mandatu občinskega sveta ne bodo izpolnjeni pogoji za objavo Strategije prostorskega razvoja (SPRO) in sprejem Prostorskega reda občine Radovljica (PRO), ki vsebujeta tako podlage za razvoj infrastrukture in gospodarstva kot rešitve številnih zasebnih pobud. V postopek sprejemanja PRO je vključenih 408 pobud, med katerimi so nekatere še podrobneje razdeljene.
Postopek sprejemanja SPRO in PRO, ki ga je občina danes dopoldne predstavila na novinarski konferenci, je bil začet v letu 2005. Oba dokumenta je občina začela pripravljati skladno z Zakonom o urejanju prostora (ZUreP-1, Ur. l. RS, št. 110/2002 in spremembe) in nadaljevala skladno z Zakonom o prostorskem načrtovanju (Ur. l. RS, št. 33/07 in spremembe). Prva prostorska konferenca za SPRO in PRO je bila že 12. julija 2004. POTEK POSTOPKOV PRIPRAVE IN SPREJEMANJA Strategija prostorskega razvoja Program priprave za SPRO je bil sprejet 5. januarja 2006 (DN UO, št. 59/2006). Vsi nosilci urejanja prostora so bili 12. januarja 2006 pozvani k posredovanju smernic. V novembru 2006 je bil pridobljen elaborat (izdelovalec LUZ d.d. iz Ljubljane) in 28. novembra 2006 je bila opravljena druga prostorska konferenca za SPRO z urbanistično zasnovo Radovljica – Lesce. Javna razgrnitev je potekala od 15. decembra 2006 do 15. januarja 2007. Javna obravnava je bila 10. januarja 2007. Zaradi pomembnosti dokumenta je bila razgrnitev podaljšana do 16. februarja 2007. Občinski svet je obravnaval osnutek na 4. redni seji 31. januarja 2007. Prostorski red Skladno z zakonom o urejanju prostora in zakonom o prostorskem načrtovanju občina PRO pripravlja od 12. julija 2004, ko je bila izvedena prva prostorska konferenca. Ta dokument bo skupaj s SPRO nadomestil prostorske sestavine družbenega plana in prostorsko ureditvene pogoje. V prvem obdobju so bile aktivnosti usmerjene predvsem v pregled obstoječih in pripravo novih strokovnih podlag ter analizo obstoječih izvedbenih prostorskih dokumentov. V nadaljevanju je župan 9. januarja 2006 sprejel program priprave (DN UO, št. 59/2006), pristojni nosilci urejanja prostora pa so bili 12. januarja 2006 pozvani, da posredujejo svoje smernice za načrtovanje PRO v roku 30 dni. Skladno z zakonom o javnih naročilih je bil izbran prostorski načrtovalec podjetje Domplan d. d. iz Kranja, ki je pripravilo osnutek (predlog po ZUreP-1) PRO. Osnutek je bil 14. marca 2007 predhodno predstavljen vsem krajevnim skupnostim. Druga prostorska konferenca je bila 5. marca 2007. Od 19. marca 2007 do 18. aprila 2007 je trajala javna razgrnitev, 11. aprila 2007 je bila izvedena javna obravnava. Tudi javna razgrnitev PRO je bila zaradi pomembnosti dokumenta podaljšana, in sicer do 18. maja 2007. Občinski svet je osnutek odloka o PRO obravnaval na 5. redni seji 28. marca 2007 in ga sprejel s sklepom, naj predlagatelj pri pripravi predloga zavzame stališča do pripomb iz javne razgrnitve, upošteva priporočila delovnih teles in pripombe iz razprave na seji občinskega sveta oziroma se do njih opredeli. Glede na to, da je postopek v teku po ZUreP–1, in na podlagi mnenja Ministrstva za okolje in prostor, da se lahko ob ponovni javni razgrnitvi novih pobud, prejetih med javno razgrnitvijo, tudi le te vključi v isti postopek, je župan sprejel sklep o ponovni razgrnitvi pobud, prejetih do 18. maja 2007. Le te so bile javno razgrnjene od 8. avgusta do 6. septembra 2007. Javna obravnava je bila 5. septembra 2007. Javno naročilo za obdelavo dodatnih pobud je bilo oddano podjetju RRD Regijska razvojna družba d.o.o. iz Domžal. Dodatne pobude so bile obravnavane na 4. izredni seji občinskega sveta 22. septembra 2007. Okoljsko poročilo Skladno s 40. členom Zakona o varstvu okolja (ZVO-1, Ur. l. RS, št. 41/2004) je Občina Radovljica 17. oktobra 2005 obvestila Ministrstvo za okolje in prostor o nameri izdelave SPRO in PRO. Z Ministrstva za okolje in prostor sta bili 15. decembra 2005 prejeti odločbi, da je v postopku priprave SPRO in PRO potrebno izvesti postopek celovite presoje vplivov na okolje (CPVO) ter da je sestavni del postopka izvedba presoje sprejemljivosti vplivov izvedbe planov in posegov v naravo na varovana območja. Izbrani izdelovalec okoljskega poročila za SPRO in PRO je podjetje Marbo d. o. o. Bled. Okoljsko poročilo je sestavni del postopka CPVO. Ko je okoljsko poročilo za prostorski dokument s strani izdelovalca pripravljeno, ga je potrebno poslati Ministrstvu za okolje in prostor v pregled oziroma preveritev, kar je občina storila 21. februarja 2008. Občinski svet se je s povzetkom okoljskega poročila seznanil na 13. redni seji 19. marca 2008. Javna razgrnitev je bila od 5. maja do 4. junija 2008, javna obravnava 21. maja 2008. Sprejem SPRO Po končanih javnih razgrnitvah so bila pripravljena stališča do pripomb iz vseh razgrnitev, ki jih je bilo skupaj več kot 550, zatem so izdelovalci pripravili s stališči dopolnjena predloga SPRO in PRO. Celovita prostorska dokumenta z okoljskim poročilom sta bila posredovana v mnenje nosilcem urejanja prostora 7. avgusta 2009, sledila so usklajevanja z nekaterimi nosilci (Zavod za gozdove, Zavod RS za varstvo narave, Ministrstvo za kulturo). Stališča do pripomb med javno razgrnitvijo okoljskega poročila, predlog odloka o SPRO z urbanistično zasnovo Radovljica - Lesce ter predlog odloka o PRO so bili uvrščeni na dnevni red 28. redne seje občinskega sveta, ki se je začela 16. decembra 2009. Zaradi nepričakovanega zamika v rokih izdaje mnenj nosilcev urejanja prostora je bilo prvo nadaljevanje te točke izvedeno 31. marca 2010 s seznanitvijo občinskega sveta s stališči do pripomb med javno razgrnitvijo okoljskega poročila ter sprejemom odloka o SPRO. Občina Radovljica je pred tem, 19. marca 2010, prejela tudi odločbo Ministrstva za okolje in prostor, da so vplivi SPRO na okolje sprejemljivi ob upoštevanju omilitvenih ukrepov iz okoljskega poročila. Pritožba zoper sklep Ministrstva za okolje in prostor o zavrnitvi SPRO Občina je SPRO po sprejemu na občinskem svetu in pred objavo poslala ministru za prostor v potrditev. Z ministrstva je 11. maja 2010 prejela sklep o zavrnitvi odloka o SPRO, ker so trije nosilci urejanja prostora podali negativna mnenja, in sicer Ministrstvo za okolje in prostor, Agencija RS za okolje in prostor, Urad za upravljanje z vodami z dne 15. februarja 2008, Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Direktorat za kmetijstvo z dne 19. aprila 2010 ter DARS d. d. z dne 9. septembra 2009. Občina je negativno mnenje ARSO prejela več kot šest mesecev po zakonskem roku za oddajo mnenja, po dodatnem usklajevanju pa 28. maja 2010 prejela pozitivno mnenje. Negativno mnenje MKGP je občina prejela več kot 8 mesecev po dani vlogi. Negativno mnenje DARS pa je občina prejela par dni po zakonskem roku in po redakcijski uskladitvi pozitivno mnenje prejela 24. junija 2010. Vendar pa je 12. januarja 2010 začela veljati sprememba zakona o prostorskem načrtovanju, po kateri ne velja več, da se v primeru molka nosilcev urejanja prostora po 30 dneh šteje, da na načrtovane prostorske ureditve nimajo pripomb in se z njimi strinjajo. Pripravljalec sicer lahko nadaljuje postopek, če pa v času do potrditve akta s strani MOP dobi katerokoli mnenje negativno, ga mora uskladiti. To dejansko pomeni, da je treba ne glede na predpisani 30-dnevni rok nerazumno dolgo čakati na uskladitev in izdajo pozitivnih mnenj. Na sklep ministrstva o zavrnitvi SPRO je občina 7. junija 2010 vložila pritožbo na Vlado RS, priloženo je bilo tudi že pozitivno mnenje ARSO, pri čemer se besedilo odloka SPRO ni spremenilo. Na Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Direktoratu za kmetijstvo je občina na usklajevalnem sestanku 17. junija 2010 poudarila, da pričakuje ločeno pozitivno mnenje za SPRO, saj gre za dva ločena postopka. Tudi vlogi za pozitivno mnenje sta bili 7. avgusta 2009 podani ločeno za SPRO in PRO. Ministrstvo se je strinjalo, da lahko izda pozitivno mnenje za SPRO, predhodno pa se bodo posvetovali še z Ministrstvom za okolje in prostor. Vendar do danes občina še ni prejela ločenega mnenja za SPRO. Po prejetju zadnjega pozitivnega mnenja bo občina SPRO ponovno posredovala v potrditev MOP, če ne bo predhodno pozitivno rešena pritožba na Vladi RS. Pridobivanje pozitivnih mnenj za PRO Za PRO je bila na podlagi dogovora na omenjenem usklajevalnem sestanku na MKGP junija letos pripravljena dopolnitev kmetijskega elaborata z dodatnimi utemeljitvami in nadomeščanji kmetijskih zemljišč. Zmanjšana so bila območja predlaganih širitev stavbnih zemljišč. Občina je MKGP 17. avgusta 2010 ob oddaji dopolnjenega kmetijskega elaborata zaprosila za pozitivno mnenje oziroma za sestanek, vendar odgovora še ni prejela. V postopku sprejemanja PRO je bilo potrebno uskladiti še mnenje Ministrstva za okolje in prostor, Direktorata za prostor za dve območji predlaganih sprememb v PRO. Na podlagi več usklajevalnih sestankov so bile Ministrstvu za kulturo posredovane dopolnitve vlog z vso potrebno usklajeno dokumentacijo PRO, vendar občina do danes mnenja še ni prejela. Po prejetju pozitivnih mnenj MK in MKGP za PRO lahko pričakujemo odločbo, da je PRO sprejemljiv za okolje. Možnosti za nadaljnjo obravnavo v novem mandatu Če postopek o predlaganem splošnem aktu do prenehanja mandata občinskega sveta ni zaključen, občinski svet v novi sestavi v skladu s poslovnikom na predlog župana odloči, ali bo postopek nadaljeval, ali bo obravnavo začel znova ali pa akta ne bo obravnaval. Če bo novi župan predlagal nadaljevanje postopka in bo občinski svet takšen predlog ter PRO sprejel, bo sprejeti dokument poslan v potrditev ministru za prostor. Minister za prostor v 15 dneh od prejema vloge ugotovi, ali je vloga popolna, in preveri, ali je PRO skladen z zakonom in predpisi ter s prostorskimi akti države in z morebitnimi skupnimi akti, kakor tudi skladnost PRO s SPRO. Minister za prostor mora skladnost potrditi ali pa PRO zavrniti najkasneje v 60 dneh od prejema popolne vloge. Zavrnitev mora vsebovati razloge za zavrnitev in predloge za odpravo nepravilnosti. Če minister za prostor v navedenem roku s sklepom ne potrdi ali ne zavrne PRO, se šteje, da ga je potrdil. PRO, ki ga je minister za prostor zavrnil, občina ne sme objaviti v uradnem glasilu in ni podlaga za izdajanje gradbenih dovoljenj in za druge ukrepe. O pritožbi občine zoper sklep o zavrnitvi odloči vlada. Občina Radovljica si od začetka postopka izdelave in sprejema SPRO in PRO prizadeva za čimprejšnji sprejem obeh dokumentov. Za pripravo dokumentov in strokovnih podlag je bilo doslej namenjenih več kot 290 tisoč evrov.