Sprejet osnutek proračuna za leti 2011 in 2012
Radovljiški občinski svet je včeraj nadaljeval in zaključil obravnavo osnutka občinskega proračuna za leti 2011 in 2012. Osnutek proračuna je bil sprejet na tajnem glasovanju s 13 glasovi za in 9 proti.
Razpravo so svetniki na 5. seji začeli že februarja, vendar je bila prekinjena zaradi številnih pripomb, katerih uskladitev je terjala več časa. Župan je z občinsko upravo pripravil dopolnjen osnutek in pri tem upošteval naslednje usmeritve:
- zakonske obveznosti so ocenjene na podlagi realnih potreb;
- programi in stroški vzdrževanja se ne znižujejo, ampak se ohranjajo v višini realizacije preteklega leta;
- materialni stroški se v letu 2011 znižajo za 5% glede na leto 2010, v letu 2012 pa za 10% glede na leto 2010;
- vrednost investicij v letih 2011 in 2012 je prilagojena proračunskim možnostim;
- obveznosti, prenesene iz leta 2010, se v celoti poravnajo v letu 2011. Višina proračunskih postavk, ki vključujejo obremenitve iz preteklega leta, se planira tako, da se višina postavke poveča za polovico teh obveznosti v letu 2011 in polovico v letu 2012. Osnutek proračuna za leto 2011: v letu 2011 so planirani prihodki v višini 19,655 milijona evrov, pri čemer med prihodke spada tudi namensko zadolževanje v višini 250 tisoč evrov za izvajanje lokalnega energetskega koncepta. Prihodki so ponovno ocenjeni in na podlagi novih informacij povečani. Razmerje med tekočo in investicijsko potrošnjo je 53% : 47% v prid tekoče potrošnje. Po programski klasifikaciji je največji delež proračunskih sredstev namenjen za izobraževanje 19,58%, sledijo prostorsko planiranje in stanovanjsko komunalne dejavnosti z 18,18%, promet in prometna infrastruktura s 13,5%, kultura, šport in nevladne organizacije z 11,64%, lokalna samouprava z 8,33% in druga področja z nižjimi deleži. Osnutek proračuna za leto 2012: v letu 2012 so planirani prihodki v višini 19,253 milijona evrov prihodkov, v primerjavi z osnutkom so prihodki nekoliko nižji zaradi uskladitve pričakovanih nepovratnih sredstev. Razmerje med tekočo in investicijsko potrošnjo je 53% : 47 % v prid tekoče potrošnje. Po programski klasifikaciji je največji delež proračunskih sredstev namenjen za izobraževanje 19,87%, sledijo prostorsko planiranje in stanovanjsko komunalne dejavnosti z 19,65%, kultura, šport in nevladne organizacije s 16,67%, promet in prometna infrastruktura z 8,45%, lokalna samouprava z 8% in druga področja z nižjimi deleži. Glede na pripombe občinskega sveta in delovnih teles so zneski na postavkah prikazani na šestmestnih podkontih (kar pomeni ločen prikaz odhodkov za npr. materialne stroške, plače, programe).
V skladu s pripombami so na nekaterih področjih oblikovane samostojne proračunske postavke, medtem ko so bile v prvotnem osnutku proračuna nekatere dosedanje postavke združene. V dopolnjenem osnutku so spremenjeni nekateri členi odloka o proračuna za leti 2011 in 2012. Znižan je odstotek pravic prerazporeditev sredstev po sklepu župana z 10% na 5%, pravice sprememb načrta razvojnih programov do 20%, v odlok pa je vključeno tudi določilo o poročanju občinskemu svetu o odpisanih terjatvah po sklepu župana. V kadrovski načrt za leto 2011 so dodatno vključena 4 delovna mesta: zaposlitev za področje gradbeništva in prenos delovnih mest treh tajnikov krajevnih skupnosti na Občino Radovljica. Poslovnik občinskega sveta za nadaljnji postopek sprejemanja proračuna določa, da svetniki v desetih dneh po opravljeni razpravi lahko predložijo pisne pripombe in predloge ter pri tem upoštevajo pravilo o ravnovesju med proračunskimi prejemki in izdatki. Nato začne teči 15-dnevni rok za opredelitev župana do vloženih pripomb in predlogov, za pripravo predloga proračuna in sklic seje občinskega sveta. Na predlog proračuna pa svetniki lahko vložijo amandmaje najkasneje tri dni pred sejo občinskega sveta, ki bo v sredini meseca maja.