Nova destinacijska znamka občine Radovljica
Javni zavod Turizem Radovljica je v petek, 28. januarja, v Baročni dvorani Radovljiške graščine soustvarjalcem turistične ponudbe v občini Radovljica predstavil novo turistično podobo, destinacijsko znamko Radovljica, ki jo je zasnovala in izvedla agencija Memo Institut, danes dopoldne pa tudi novinarjem.
Ustvarjanje turistične zgodbe Radovljice je potekalo sistematično. Proces snovanja znamke se je začel z raziskavo, kako turisti vidijo občino Radovljica danes in analizo turistično privlačnih produktov občine. Namen raziskave je bila identifikacija potencialno zanimivih konkurenčnih prednosti destinacije. Ti izsledki so nato služili kot osnova za izgradnjo destinacijske znamke Radovljica.
Splošna strateška usmeritev slovenskega turizma je pospešen razvoj trajnostnih turističnih produktov. Ta usmeritev je odgovor na zaznane globalne trende porasta trga zelenega turizma. Raziskava je pokazala, da se lahko občina Radovljica upravičeno promovira in razvija v smeri trajnostne destinacije.
S svojo butično ponudbo avtentičnih turističnih produktov namreč že danes pooseblja bit trajnostnih destinacij: preplet narave, tradicije in zdravja. Nova turistična podoba občine Radovljica zato želi pričarati očarljivost dežele, kjer se je vez med naravo in človekom ohranila vse do danes.V deželi z izredno bogato tradicijo čebelarstva, vez med naravo in človekom najbolj iskreno in rahločutno pooseblja čebela.
Znak čebelice pa je v novem logotipu namerno izrisan bolj abstraktno. Igra prepleta raznobarvnih okroglih ploskev v znaku obenem slika privlačna nasprotja destinacije: kulturo in naravo, tradicijo in sodobnost ter najpomembneje, mesto Radovljica in okolico, …Znamka Radol’ca želi enakovredno predstavljati tako Radovljico kot tudi njeno okolico – številne vasice, ki že kar pregovorno kipijo od ustvarjalnosti. Izbrano ime Radol’ca je tako na nek način skovanka besede Radol'ca (kot Radovljici in včasih tudi širši okolici pravijo domačini) in okol'ca in je namerno različno geografskemu imenu Radovljica, to pa zato, da bi le-to dolgoročno postalo sinonim za celotno območje občine.
Z izbrano barvno paleto celostna grafična podoba izraža vsebino in vrednote, ki so temelj strategije Turizma Radovljica: modra (reke, gore, zrak, svoboda), zelena (narava, ekologija), rdeča (barva ognja in barva grba občine Radovljice), topla rumena (medenost, veselje, živost) in rjava (pristnost, podeželskost).Slogan “pristno sladka” zaokroža trajnostno zgodbo destinacijske znamke.
Radol’ca je pristno sladka zato, ker je prijetna in okusna. Radol’ca je pristno sladka, ker je avtentična, simpatična, butična, gostoljubna. Vizija znamke Radol’ca je postati prepoznavna kot trajnostna destinacija številnih sladkih odkritij in malih sladkih razvajanj.
V angleški različici slogan “honestly sweet” prav tako kot v izvirniku poudarja iskrenost, odkritost pristnost destinacije.Nova destinacijska znamka Radol’ca predstavlja prvi korak v smeri nadaljnjega strateškega razvoja turizma v občini Radovljica. Naslednja pomembna pridobitev za razvoj turizma v občini bo pomladno lansiranje spletnega mesta http://www.radolca.si, prve celovite spletne zbirke turistične ponudbe občine.
Nataša Mikelj, direktorica JZ Turizem Radovljica