Uspešno izvedena 1. javna razprava »Pametna mobilnost za uspešno občino«
V torek, 30. avgusta 2016, smo izvedli prvo javno razpravo v sklopu izdelave Celostne prometne strategije Občine Radovljica. Javna razprava “Pametna mobilnost za uspešno občino” se je začela ob 15.30 uri in zaključila po več kot treh urah konstruktivne razprave.
Na prvem srečanju, namenjenem zainteresirani občani, sta projekt uvodoma predstavili njegova skrbnica Staša Čelik Janša, vodja občinskega oddelka za okolje in prostor, in predstavnica izvajalca podjetja MK Projekt Tjaša Podgornik. Nato so se udeleženci podali na teren. Dve skupini sta se postavili v vlogo pešcev, dve pa v vlogo kolesarjev. V eni uri smo prehodili in prekolesarili označene poti in si med potjo zabeležili probleme, nevarnosti in potenciale, vezane na prometno in prostorsko problematiko v občini.
V zaključnem delu srečanja je sledila analiza rezultatov in razprava o trajnostnem načrtovanju prometa v občini. Eden izmed udeležencev javne razprave je najprej na podlagi fotografij predstavil svoja opažanja in problematiko kolesarskih poti in pešpoti. Njegova nazorna predstavitev kaže, kako pomembna je učinkovita ureditev prostora in prometa za vsakega posameznika v občini. Svoja opažanja so nato predstavile vse širi skupine.
Skozi celotno javno razpravo smo izpostavili več problematičnih področij in posameznih točk. Strinjali smo se, da na nekaterih odsekih manjkajo ali pa so napačni prometni znaki in talne označbe. Posebej smo izpostavili problematiko pešcev in kolesarjev. Vozišča so večkrat razpokana in zakrpana, zato se v luknjah v primeru dežja nabere voda. Pozimi so te luknje nevarne zaradi ledu, poleti pa se jih kolesarji, z za voznika nepredvidenimi potezami, izogibajo in tako ogrožajo svoje življenje. Prehodi za pešce se ponekod zaključijo s parkirno površino za avtomobili, neurejena pa so tudi nekatera križanja pešcev in kolesarjev z avtomobili pri dostopih do hiš. Izpostavili smo tudi neurejenost površin za gibalno ovirane, saj so robniki v več primerih visoki in preostri, kar močno otežuje gibanje ranljivih skupin. Kljub vsem pripombam pa je prometna in prostorska ureditev v Radovljici veliko boljša kot v ostalih krajevnih skupnostih. Izpostavimo lahko pomanjkljivo infrastrukturo za pešce, težave z železniško progo in veliko količino tovornega prometa v Krajevni skupnosti Podnart ter težave z nivojskim križanjem železniške proge v Lescah.
V zadnjem delu smo prisluhnili predlogom rešitev, ki bi pomembno prispevale k izboljšanju trajnostne mobilnosti v naši občini. Strinjali smo se, da je pomembno sprejeti ukrepe za umirjanje prometa. Eden izmed predlogov predstavlja omejitev hitrosti z 90 na 50 km/h na odsekih izven naselja in s 50 na 30 km/h znotraj strjenih naselij. Določena parkirišča bi se moralo prestaviti, da bi pridobili več površin za pešce in kolesarje, prav tako bi bili lahko pešci in kolesarji pod podvozom železniške proge med Radovljico in Lescami izven nivojsko vodeni. Pomembno je povezati naselja levega in desnega brega Save ter naselja na obeh straneh avtoceste. Posamezne projekte je treba vključiti v večje projekte in se tudi navezati na sosednje občine, predvsem na Žirovnico in Bled. V procesu izdelave Celostne prometne strategije Občine Radovljica se ne smemo omejiti samo na urbana območja, temveč moramo posebno pozornost posvetiti tudi podeželskemu območju in njihovi povezavi z mestnim okoljem.
Župan Ciril Globočnik je javno razpravo sklenil z zahvalo vsem udeležencem za aktivno sodelovanje. Vsem sodelujočim se zahvaljuje tudi projektna skupina za izdelavo celostne prometne strategije. Vse, ki ste se dogodka udeležili, in tiste, ki si želite sodelovati v oblikovanju strategije, vabimo, da se nam pridružite tudi na drugi javni razpravi, ki bo 22. septembra. Več informacij bo objavljenih na spletni strani.
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Kohezijskega sklada.
Miha Jazbinšek
MK projekt, d.o.o.
miha.jazbinsek@mk-projekt.si