Celostna prometna strategija Občine Radovljica
Občina Radovljica je na javnem razpisu ministrstva za infrastrukturo pridobila sredstva za izdelavo celostne prometne strategije. Izdelalo jo je podjetje MK projekt, ki je bilo izbrano na javnem razpisu.
Občina je za izdelavo strategije ustanovila delovno skupino, v kateri so poleg projektne skupine izvajalca tudi predstavniki občine in zainteresirane javnosti, npr. policije, vzgojno-izobraževalnih ustanov, gospodarstva… V projekt, ki bo končan do maja 2017, jepreko javnih razprav in delavnic vključeno tudi sodelovanje javnosti.
Izdelana CPS je skladna s Smernicami za pripravo Celostne prometne strategije.
O vsebini Celostne prometne strategije Občine Radovljica
Občinski svet Občine Radovljica je na seji 29. marca 2017 sprejel Celostno prometno strategijo. Enoletni projekt izdelave strategije, ki ga sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Kohezijskega sklada, bo ob sodelovanju Občine Radovljica in konzorcija podjetij MK Projekt d.o.o., B22 d.o.o., PNZ d.o.o. in podizvajalcev zaključen konec aprila 2017.
V sooblikovanje strategije so bili vključeni strokovnjaki, ožja delovna skupina s predstavniki občinske uprave in širša delovna skupina oziroma ključna zainteresirana javnost s predstavniki občinskega sveta, krajevnih skupnosti, podjetij, društev, vzgojno-izobraževalnih ustanov, policije, komunale in drugih organizacij ter občani oziroma splošna javnost. Aktivno sodelovanje javnosti na delavnicah, javnih razpravah in v javnomnenjskih raziskavah je pripomoglo k celovitem vpogledu in dodatno podprlo strokovne ugotovitve, na podlagi katerih je bil ustvarjen končni nabor ukrepov v skladu z oblikovano vizijo prometne ureditve v občini, ki se glasi:
»Radovljica kot sonaravna, varna in ekonomsko uspešna občina povezuje središče z naselji in skrbi za povezave v naseljih. Je pomembno križišče upravnih, prometnih in turističnih poti. Ohranja naravo ter spodbuja samooskrbnost in sožitje med generacijami.«
Na poti do uresničevanja vizije celostne ureditve prometa v občini strategija predvideva pet ključnih področij ukrepanja. Strateški stebri so medsebojno povezani in skupaj tvorijo smiselno celoto. Vsak od stebrov izpostavlja izzive, dosežke oziroma stanje na določenem področju, cilje področja ter ukrepe in akcijski načrt. Vsak ukrep je v akcijskem načrtu posameznega stebra jasno časovno opredeljen in sledi glavnemu operativnemu cilju posameznega prometnega stebra z natančno opredeljenimi ciljnimi vrednostmi in kazalci, ki so namenjenimi spremljanju in vrednotenju izvajanja ukrepov in vključujejo revizijo vsaki dve leti ter prenovo strategije vsakih pet let.
PROMETNI STEBRI CELOSTNE PROMETNE STRATEGIJE ZA OBČINO RADOVLJICA
Prvi steber »Vzpostavitev celostnega prometnega načrtovanja« stremi k vzpostavitvi sistemskih, finančnih in upravnih pogojev za sodelovanje občinskih služb in sosednjih občin pri urejanju mobilnosti. Predvideva tudi spremembo načrtovalskih prioritet in njihovo uveljavitev ter vključitev deležnikov in zainteresirane javnosti v ključne faze načrtovanja in izvedbe mobilnosti. Za uresničevanje navedenih ciljev bodo izvedeni ukrepi vključevanja prebivalstva, organizacije občinske uprave, izvajanja celostne prometne strategije, monitoringa in mobilnostni načrti.
Drugi steber »Uveljavitev hoje kot pomembnega potovalnega načina« stremi k povečanju prometne varnosti pešcev in zagotovitvi pogojev, da bo večina prebivalcev lahko opravljala del dnevnih poti peš. Načrtovani ukrepi so izdelava registra črnih točk, smernic za načrtovanje in smerokazov s časovnimi oznakami, nadgraditev varnih poti v šolo, promocija hoje in razvoj omrežja za hojo.
Tretji steber »Oblikovanje pogojev za izkoriščanje potencialov kolesarjenja« vsebuje ukrepe za vzpostavitev pogojev za načrtovanje kolesarjenja in varno ter privlačno kolesarjenje na ravni občine in regije. Poudarek je tudi na povečanju deleža kolesarjenja, prometne varnosti in občutka varnosti kolesarjev v občini. Akcijski načrt v ta namen predvideva smernice za načrtovanje, promocijo kolesarjenja, smerokaze s časovnimi oznakami, ureditev privlačnosti kolesarskih površin, izdelavo registra črnih točk in razvoj omrežja za kolesarjenje.
Četrti steber »Razvoj privlačnega javnega potniškega prometa« vključuje povečevanje uporabe javnega potniškega prometa in izboljšanje njegove kakovosti, preko promocijskih aktivnosti, smernic za načrtovanje, študije uvedbe mestnega avtobusnega prometa, vzpostavitve prevozov na klic in ureditve praznih/neurejenih delov postajnih poslopij.
Primarni cilji petega stebra »Sprememba navad uporabnikov motoriziranega prometa« so zmanjšanje odvisnosti prebivalcev občine od avtomobila, umiritev motornega prometa in zmanjšanje negativnih vplivov parkiranja ter povečanje prometne varnosti v občini. Predvideni ukrepi za uresničevanje teh ciljev so: umirjanje prometa v naseljih, izdelava smernic za načrtovanje, promocija odgovorne rabe avtomobila, študija parkirne politike, študija, projektiranje in uvedba sistema P+R, nadzor parkiranja, e-mobilnost in deljenje prevozov, zmanjševanje dolgotrajnega parkiranja v mestnem središču ter načrt in ureditev središča Radovljice z gradnjo garažne hiše.
Celostna prometna strategija Občine Radovljica je strateški dokument, v katerem so predvidene glavne smernice razvoja prometa in pomeni začetek reševanja izzivov v prometu ter ustvarjanja trajnostnega prometnega sistema. Sprejeta strategija in akcijski načrt predstavljata podlago, s katero se bo občina lahko potegovala za sredstva na nadaljnjih razpisih za izvedbo ukrepov trajnostne mobilnosti.